Η Νορβηγία θέλει να κατασκευάσει την πρώτη παγκόσμια σήραγγα πλοίων
πλήρους κλίμακας για κρουαζιερόπλοια και ιστιοφόρα
Η χερσόνησος Stad στη Νορβηγία έχει μία από τις πιο επικίνδυνες ακτές της περιοχής. Με τις θυελλώδεις ημέρες κάθε χρόνο να υπολογίζονται περίπου από 55 έως 110. Αυτό μπορεί να εξηγήσει γιατί η κορυφαία παράκτια υπηρεσία της Νορβηγίας, θέλει να σκάψει μια σήραγγα για πλοία ύψους 272 εκατομμυρίων δολαρίων, και να δημιουργήσει ένα ασφαλέστερο πέρασμα για εμπορικά πλοία.
Η κατασκευή της σήραγγας Stad Ship αναμένεται να ξεκινήσει το 2018, με τη σήραγγα να περνάει από το στενότερο σημείο της χερσονήσου. Θα έχει 37 μέτρα ύψος, 26,5 μέτρα πλάτος, και 1,7 χιλιόμετρα μήκος. Το νορβηγικό κοινοβούλιο διέθεσε 1 δισεκατομμύριο νορβηγικές κορώνες ή περίπου 118 εκατομμύρια δολάρια για το σχέδιο στο εθνικό σχέδιο μεταφορών για το 2014 – 2023.
Αυτό δεν σημαίνει ότι πρόκειται για μια ολοκληρωμένη συμφωνία. Η παράκτια διοίκηση εκτιμά ότι θα χρειαστεί να αφαιρεθούν περίπου 7,5 εκατομμύρια τόνοι πετρώματος, που θα μπορούσαν να διαρκέσουν μέχρι και τέσσερα χρόνια.
Τα πλοία μπορούν να έχουν πρόσβαση στη σήραγγα από το βορρά στο Selje, με νότια πρόσβαση μέσω του Moldefjord. Αυτό είναι το σημείο όπου η χερσόνησος Stad βρίσκεται στο στενότερο της μέρος. Η τρέχουσα πρόταση για τη σήραγγα ενσωματώνει μια γέφυρα κοντά στη νότια πρόσβαση, ώστε οι πεζοί να μπορούν να δουν τα πλοία καθώς περνούν.
“Ο πρωταρχικός λόγος είναι να κάνουμε την ιστιοπλοϊκή πτήση πιο ασφαλή και προβλέψιμη“, δήλωσε στο IFLScience ο κ. Terje Andreassen, διευθυντής έργου της νορβηγικής παράκτιας διοίκησης.
“Η νέα διαδρομή μέσω της σήραγγας δεν είναι μικρότερη. Σε καλές συνθήκες δεν θα εξοικονομήσετε χρόνο, αλλά σε καιρικές συνθήκες, θα εξοικονομήσετε ώρες. Υπάρχουν μέχρι και 110 μέρες το χρόνο με καταιγίδες και τυφώνες σε αυτόν τον τομέα. Κάποια στιγμή τα πλοία πρέπει να περιμένουν μια ημέρα ή περισσότερο, ενώ οι καιρικές συνθήκες βελτιώνονται αρκετά ώστε να κάνουν μια ασφαλή ιστιοπλοΐα.”
Αν σας άρεσε η δημοσίευση και θέλετε να υποστηρίξετε το Altitude.gr στη λειτουργία του, μπορείτε να κάνετε ένα like στη σελίδα μας στο Facebook, να μοιραστείτε το άρθρο με τους φίλους σας, και να μας ακολουθήσετε σε Instagram, Twitter, Google+, Dailymotion, και YouTube.