Ένα νέο τηλεχειριστήριο με την ονομασία Xbox Adaptive Controller παρουσίασε η Microsoft, το οποίο σχεδίασε ειδικά για gamers με περιορισμένη κινητικότητα, και μπορεί να προσαρμοστεί στις ανάγκες κάθε χρήστη που θέλει να ζήσει την εμπειρία του Xbox gaming. Το Xbox Adaptive Controller είναι ένα σετ πρωτοποριακών modular χειριστηρίων που απευθύνεται σε gamers με σοβαρά κινητικά προβλήματα ή και με δυσλειτουργικά άκρα.
Το κέντρο ελέγχου του συγκεκριμένου τηλεχειριστηρίου διαθέτει δύο τεράστια προγραμματιζόμενα πλήκτρα, όπως επίσης τα Xbox, menu, profile και view keys, αλλά και ένα τυπικό digital pad. Περιλαμβάνει ακόμη 19 υποδοχές 3.5 χιλιοστών στις οποίες μπορούν να συνδεθούν ειδικά σχεδιασμένα περιφερειακά. Το καθένα από αυτά μάλιστα αντιστοιχεί σε μόνο ένα control, π.χ. ένα περιφερειακό για το R1, άλλο για το L2, κτλ. Εκτός αυτών περιλαμβάνει δύο θύρες USB-A, μία USB-C, μία στερεοφωνική υποδοχή ήχου, και τον γνωστό πλέον πομποδέκτη για ασύρματη σύνδεση. Όσον αφορά την παροχή ενέργειας, την αναλαμβάνει ένα αυτόνομο τροφοδοτικό, ώστε η λειτουργία του να είναι απρόσκοπτη.
Ιδιαίτερα χρήσιμη είναι και η λειτουργία Copilot, μέσω τις οποίας οι λειτουργίες του νέου χειριστηρίου μπορούν να «χαρτογραφηθούν» και να εκτελεστούν κατά το ήμιση από ένα δευτερεύον – συμβατικό – Xbox One controller, διευκολύνοντας τον έλεγχο σε κρίσιμες στιγμές.
Αφορμή για την υλοποίηση του συγκεκριμένου προϊόντος στάθηκε ο Mike Luckett, ο οποίος υπέστη σοβαρό τραυματισμό στο νωτιαίο μυελό μετά από ένα μοτοσικλετιστικό ατύχημα το 2011. Αυτός ο τραυματισμός τον άφησε τετραπληγικό και πρακτικά πλέον δεν θα μπορούσε να παίζει ξανά τα αγαπημένα του βιντεοπαιχνίδια ως παίκτης, καθώς τα χέρια του δεν είχαν την ικανότητα να κάνουν πολλές κινήσεις.
Ωστόσο, μέσω του μη κερδοσκοπικού οργανισμού Warfighter Engaged, ήρθε σε επαφή με τους ανθρώπους στο εργαστήριο της Inclusive Technologies της Microsoft. Σύμφωνα μάλιστα με το Microsoft Story Labs, η ιδέα για το συγκεκριμένο τηλεχειριστήριο ήρθε όταν ένας μηχανικός της Microsoft είδε μια φωτογραφία με ένα χειριστήριο από την Warfighter Engaged, η οποία παρέχει συσκευές στους τραυματισμένους βετεράνους. Έτσι τελικά, η Microsoft ανέπτυξε το Xbox Adaptive Controller, ύστερα από στενή συνεργασία με οργανισμούς και ιδρύματα από όλο τον κόσμο για άτομα με περιορισμένη κινητικότητα, όπως το φιλανθρωπικό ίδρυμα AbleGamers, το ίδρυμα εγκεφαλικής παράλυσης Cerebral Palsy Foundation, το Craig Hospital, το SpecialEffect και άλλα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Microsoft συνεργάστηκε με σκοπό την προσαρμογή αξεσουάρ τρίτων κατασκευαστών για το Xbox One, τα οποία θα μπορούν να συνδεθούν στο νέο τηλεχειριστήριο, όπως το One-Handed Joystick από την PDP για το Xbox Adaptive Controller, το Joystick Extreme 3D Pro της Logitech, κ.α. Φυσικά η σχεδίαση των συγκεκριμένων αξεσουάρ θα ποικίλλει ώστε ο καθένας να βρει τον τρόπο χειρισμού που ανταποκρίνεται στην κατάσταση του.
Ο επικεφαλής της Xbox, Phil Spencer, αποκάλυψε ότι η συσκευή αυτή ξεκίνησε να κατασκευάζεται πολλά χρόνια πριν και στη συνέχεια τόνισε:
“Για τους παίκτες με περιορισμένη κινητικότητα, η εξεύρεση λύσεων που να ταιριάζουν στις ατομικές τους ανάγκες ήταν δύσκολη υπόθεση. Οι λύσεις που υπάρχουν σήμερα είναι συχνά ακριβές, δύσκολο να βρεθούν ή απαιτούν σημαντικές τεχνικές δεξιότητες για να δημιουργηθούν. Ορισμένα άτομα και οργανώσεις δημιουργούν προσαρμοσμένες λύσεις, αλλά ήταν συχνά δύσκολο για αυτούς να κλιμακώνονται όταν οι περισσότερες εγκαταστάσεις πρέπει να είναι τόσο εξατομικευμένες.”
To Xbox Adaptive Controller για Xbox One και Windows 10 gamers αναμένεται στην αγορά μέσα στο 2018. Θα κυκλοφορήσει από το Microsoft Store σε τιμή $99.99.
Αν σας άρεσε η δημοσίευση και θέλετε να υποστηρίξετε το Altitude.gr στη λειτουργία του, μπορείτε να κάνετε ένα like στη σελίδα μας στο Facebook, να μοιραστείτε το άρθρο με τους φίλους σας, και να μας ακολουθήσετε σε Instagram, Twitter, Google+, Dailymotion, και YouTube.